Konto parafii: Bank Pekao S. A. nr 91 1240 3334 1111 0000 2773 7923
NOTKA INFORMACYJNA
Administrator danych osobowych informuje, że wszystkie dane osobowe na stronie internetowej parafii Podwyższenia Św. Krzyża umieszczone zostały za zgodą osób, których dane dotyczą lub umieszczone są na podstawie prawa.
STANDARDY OCHRONY DZIECI i OSÓB BEZBRONNYCH
w parafii pw. Podwyższenia Św. Krzyża w Brzezinach
STANDARD 1
Stworzenie i zachowanie bezpiecznego środowiska w parafii
1.1. W parafii pw. Podwyższenia Św. Krzyża w Brzezinach, ul. Kościuszki 48, 95-060 Brzeziny, został opracowany i wprowadzony w życie wewnętrzny dokument, w którym zawarta jest polityka ochrony przebywających tam dzieci i osób dorosłych zgodnie z obowiązującymi standardami wyznaczonymi zarówno przez dokumenty państwowe (Ustawę o zmianie ustawy Kodeks rodzinny i opiekuńczy oraz innych ustaw z dn. 28 lipca 2023 r. – tzw. „Ustawa Kamilka”), jak i wskazania wynikające z Wytycznych Kościoła katolickiego w Polsce. W przygotowaniu wewnętrznego dokumentu uczestniczą zaangażowani świeccy, a także dzieci.
1.2. W parafii działa Zespół ds. Prewencji w składzie:
osoby odpowiedzialne za standardy ochrony dzieci: ks. wikariusz ROMAN JAGUŚ.
osoba zaufana: p. MAGDALENA NAWROCKA.
osoba odpowiedzialna za interwencję: ks. proboszcz MARIUSZ WOJTURSKI.
1.3. Polityka ochrony dotyczy szczegółowych zasad bezpieczeństwa i sposobów ochrony przebywających tam dzieci i bezbronnych dorosłych, czyli:
– rekrutacji personelu i osób zaangażowanych duszpastersko w parafii;
– bezpiecznych relacji pomiędzy dorosłymi zatrudnionymi i pomagającymi duszpastersko w parafii a dziećmi i bezbronnymi dorosłymi;
– bezpiecznych relacji pomiędzy rówieśnikami;
– bezpiecznego korzystania z Internetu i mediów elektronicznych;
– zasady ochrony wizerunku i danych osobowych;
– sposobu reagowania w parafii na przypadki podejrzenia, że dziecko doświadcza przemocy fizycznej, psychicznej czy seksualnej i zasad prowadzenia rejestru interwencji (Załącznik 3);
– pomocy osobom pokrzywdzonym.
1.4. Standardy ochrony są dostępne w parafii i podane do publicznej wiadomości (na stronie internetowej oraz wywieszone np. w gablocie parafialnej, w kancelarii, poczekalni, zakrystii, itp.).